KÄK!

Här kommer ett litet matinlägg med några bilder på senaste tidens gotterier.


Pasta med bruschetta, ruccola, pinjenötter m.m. m.m... Ännu godare blir det med körsbärstomater!


...till pastan åt vi parmaskinka, parmesan och lite extra olivolja. På sidan om det smaskade vi på crostini och tapenade! mmmh!!


Mitt första försök till risotto med champinjoner. Blev helt okej. Lite törrt kanske, men gött.


Andra gången blev det mycket krämigare. Den här gången använde jag inte bara buljong utan också vitt vin. I risotton hade jag färska stekta champinjoner och sparris. Jättegott!


En tisdagskväll lyxade vi til det lite med toast skagen och lite vitt vin :)


En supersnabb och god variant av hemlagad pizza är att helt enkelt använda ett tortillabröd till botten! Jag hade lite rester av en pastatomatsås i kylen som passar jättebra på pizzan.


Så gott, så enkelt! Vitlöksbaguette, tapenade, parmesan och oliver. Löveli!


Förra helgen var Dawid ute på galej, så jag bestämde mig för att svulla med ryggbiff, timjanpommes, Lallersteds bearnaise och gratinerad tomat och paprika. Inte särskilt snyggt, men det fyllde sitt syfte alltså min mage :)


Sist men inte minst! Potatis-morot och purjolökssoppa :) Nu äntligen i en rejäl kastrull! Presentkortet vi fick av farmor och farfar i våras kunde vi byta in mot en Jamie Oliverkastrull i redig storlek. Super!

Nu är jag HUNGRIG! Ikväll får det bli Malins specialitet: Flygande Jacob! :)

Puss och kram!


Ps. de flesta bilderna är tagna på helgen därav alla vinpavor ;) ds.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad är det för fel på vin en måndag då? :-)

2011-03-20 @ 18:42:50
Postat av: Josse

Hehe inget alls, ville bara inte uppmuntra lättpåverkade läsare till ohälsosam alkoholkonsumtion ;)

2011-03-24 @ 09:16:13
URL: http://josefinsjolins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0