Idag: Blå mugg


Man ska ha husvagn...!



Förresten så är paj superbra mat! Enkelt att spara och värma. Hann inte göra någon i söndags, så jag gjorde två igår, som för att kompensera :) Hade köpt dinkelmjöl - fullkorn (istället för rågmjöl), så den här gången blev skalet lite godare. Och just den här pajen på bilden (kyckling, paprika och champinjon) gjorde mig jättesugen på att göra en med kronärtskockhjärta och små, små champinjoner (och kanske paprika ocskå) :) Det låter väl gott?

Något annat som jag lärt mig att uppskatta den senaste tiden är den gamla hederliga ugnen. Vår micro gick sönder för en tid sen och jag måste säga, att värma mat i ugnen blir mycket godare än att värma i micron! Och tydligen så strålar man inte sönder näringen heller, vilket ju måste ses som något positivt :) Dessutom går det alldeles utmärkt att tina frusen kyckling o dyl däri. Så, tummen upp för ugnen!
 

Ikväll blir det till att plugga International Business inför tentan på fredag. Det är så lätt att man invaggas i ett falskt lugn, när man gjort klart ett arbete eller en presentation. Men faktum kvarstår att VI HAR TENTA PÅ FREDAG OCH JAG ÄR LÅNGT IFRÅN REDO! "%!#&¤?&#!", som man säger i Ankeborg...

Det kan komma ett inlägg om snö, senare ikväll.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Malin

Sixtens nya gummistövlar ser ut som din kopp fast med grön botten...



Hade ingen rolig slutkläm på det, men jag tyckte tydligen att det var roligt ;)

2010-02-24 @ 19:06:04
URL: http://www.mallansblogg.wordpress.com
Postat av: Malin

Ahh scrollade inte så långt ner...

2010-02-25 @ 09:05:56
URL: http://www.mallansblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0