Fyrkantiga muffins!

Nu kommer ännu ett bakslag (alltså ett slag för baket) :) Jag var nämligen på stan häromdagen i helt andra ärenden och råkade hamna på andra våningen på Åhléns (kök och inredning). Jag fattade ingenting, men tänkte att när jag ändå är här, så kan jag väl lika gärna köpa med mig dessa supersöta, fyrkantiga muffinsformar i blommig papp :)



Och jag skojar inte när jag säger att det blev gOtt! -Leilas citronmuffins med lite Kesella vanilj och chokladsmulor :)

Egentligen borde jag inte sitta och trycka i mig muffins, utan ställa mig och laga riktig mat! Det ska bli köttfärssås, men det tar ju sån tid innan det är klart!

Helst skulle jag bara vilja koka upp lite tortellini och äta med smör och riven ost.... *slurp*


Det vore nåt det...

Eller kycklingsalladen, som jag gjorde i förrgår...



Tack vara den, fick jag anledning att använda mitt vackra fat, som jag slääpade hem från Kina! Resan hade varit så mycket lättare utan de två stora keramikfaten uner var arm! Men så mycket gråare min vardag hade varit då! ;)


Min handmålade skönhet :) Tack vare gulliga Karin Roos i Beijing kunde vi hitta en liten keramikfabrik undangömd ute på den Kinesiska vischan, som sålde mängder av handmålat porslin. 70 kr styck tog dom för faten :) Lagom tycker jag.


Nej, om man skulle ta och börja med maten...


Ta hand om er alle :)
Ha de!

Kommentarer
Postat av: linus

haha fyrkantiga muffins ;) va fint!

2010-02-08 @ 18:14:52
URL: http://paulinasjolins.blogg.se/
Postat av: Mamma

Mycket fina bilder. Ser så aptitligt ut....Duktigt :-)

2010-02-08 @ 23:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0