Familjerna Panke och Sjölin...

This one's for you!





Den som vill läsa lite mer om stjärnskottet Swaziland, kan gå in här.

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Update:

För er som inte är införstådda i det här lilla internskämtet, så handlar det alltså om vår stackars kinesiska föreläsare, som inte såg/hörde skillnad på Switzerland och Swaziland (inte helt konstigt om man säger de två med en kraftig kinesisk brytning). Även när jag gick fram efter föreläsningen och frågade om det verkligen kunde stämma, förstod han inte riktigt vart jag ville komma. Först när jag frågade om han menade Swaziland i Afrika eller Switzerland i Europa med snö och höga berg, började han se lite osäker ut. "Yes mountains, snow!". Han såg förbryllad ut och lite skamsen när han insåg sitt misstag. Jag var först osäker på om jag skulle ta upp det över huvud taget, med tanke på att kineser INTE vill "tappa ansikte" inför andra. Men jag var tvungen att veta om det verkligen stämde! Kunde lilla Swaziland verkligen vara mer konkurrenskraftigt än USA?? Jag kanske bara hade missat att de har en otroligt sofistikerad affärskultur och unika lokala innovationer i Swaziland. Jag menar, hur mycket vet vi egentligen om vilka guldklimpar som döljer sig i den afrikanska myllan?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Redan en klassiker :-)

2010-02-26 @ 22:16:38
Postat av: Malin

Tack, det är så skönt att du håller oss uppdaterade =)



Kul också att Swaziland hade fått med så stor trupp i OS, de har varkligen lyckats på alla plan!

2010-02-27 @ 12:47:50
URL: http://www.mallansblogg.wordpress.com
Postat av: lina

du får ta o lägga ut dina nya inköp =) jag vill seee!!

2010-03-03 @ 21:05:07
Postat av: tanja

hej gumman!

hur är allt med dig?

Hoppas det är bra och att skolan går framåt.

många kramar från Luleå

2010-03-10 @ 20:36:21
URL: http://www.frokenspero.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0