Världsgott!

Tre gånger har jag bakat det här brödet nu och det blir bara bättre och bättre! Jag tror aldrig jag har bakat bröd tidigare, om man inte räknar scones då... Men den här limpan är så enkel och god, så man kan slänga ihop den lite snabbt när som! Har man bara allt hemma, är det nästan enklare än att baka sockerkaka. Inget vispande eller onödigt kladd och dessutom... nästan INGEN DISK! Det är bakning när den är som bäst! :) Receptet kommer ifrån Arla.se och har bakats runtom i bloggosfären ett tag nu. Och det kan jag förstå. "Hurtbulle" kallas den och receptet finns här :)



Här nu sist, hade jag ingen yoghurt hemma, så den fick bytas ut mot filmjölk och funkade minst lika bra! Det som är kul med det här receptet är också att man kan blanda i lite vad man vill. En gång bytte jag hasselnötterna mot valnötter och strödde flingsalt över limpan innan gräddning. Sist ökade jag istället mängden hasselnötter och tillsatte torkade tranbär och solrosfrön. Dessutom bytte jag en dl vetemjöl mot dinkelmjöl fullkorn. Har man sen inte bikarbonat hemma, går det bra att ta dubbla mängden bakpulver istället. Det här receptet kommer att få hänga med länge i olika varianter, det känner jag på mig :)



Nam nam!

Kommentarer
Postat av: FLOOSAN

ser jätte gott ur, va duktig du är

2010-04-11 @ 21:28:48
URL: http://floosan.blogg.se/
Postat av: Mamma

Åååhh gud vad gott det ser ut. Nu måste jag ta en nattmacka i alla fall.. :-)

2010-04-11 @ 22:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0