Te...te...te-terapi!

Jösses Amalia, vilken dag det har varit :)

Vid ettiden kom Jessica och hälsade på och bjöd på fika. Därmed fick jag en välbehövlig spark i baken och i morse åkte dammsugaren fram. Efter några timmars snicksnack åkte hon vidare och införskaffade sig en motorcykel våren till ära och jag gick ner på stan och köpte lite te.

Jag kände mig lite krasslig i halsen och tyckte att det var dags att unna mig lite lyx. Jag kunde tyvärr inte hitta några Kusmiteer, men däremot har The Spice Tree såå många goda teer i jättevackra burkar.



Det här teet kunde jag inte ens lukta på, men burken var så vacker att det spelade ingen avgörande roll :)


Ett Oolongte med smak av granatäpple luktade himmelsk i butiken och det smakade lika gott hemma med lite honung i.




Det som är så himla bra med dessa teer, är att det är löste i påse! Det smakar liksom lika fräscht som ett te i lösvikt, men det är smidigt förpackat i små pyramider :)


Kanonish! (...och ja, jag gillar te!)


Dessutom sprang jag på chiliolja, som jag har letat efter (mer eller mindre aktivt) sen jag kom hem från Monaco för drygt fyra år sedan (det är säkert inte svårt att göra själv genom att hälla i lite krossad chili i en flaska olivolja... men vem orkar...?)! Då var det i alla fall jääättegott att ha på riktig stenugnsbakad pizza, så nu får vi hoppas att det passar lika bra på svensk pizza :)




Dessutom står våren i full blom och det gör ju inte saken sämre :)



Nu ska jag gå och möta revisorn (Dawid, alltså) och sen ska jag baka lite bröd.


Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: paulina

Åh smarriga teer det såg ut att vara :) vi har inga vårblommor än :( sista snön har väl just knappt gått bort.. kuljul! du får referara om chilioljan sen :) så man vet om man också ska slå till :D ne nu ska jag fortsätta jobba här. skvallra inte att jag läser din blogg på arbetstid .. mohaha

2010-04-10 @ 11:07:41
URL: http://paulinasjolins.blogg.se/
Postat av: Malin

Smart med påsar i burken, även om inget är så fint som Kusmiteburkar...



P du är avslöjad ;)

2010-04-10 @ 23:05:22
URL: http://www.mallansblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0