Två timmar kan vara väldigt länge...


...Speciellt när föreläsaren inte ritkigt begriper vitsen med en powerpoint presentation och trycker dit en eller två doktorsavhandlingar på varje bild och därefter börjar läsa innantill på knackig Svengelska... Själva tanken med en Power Point är väl ändå att man lägger Kraft på några Punkter - ger åhörarna några stödord att hjälpa fokusera på det viktiga i ens föreläsning. Men det där är ju olika hur man gör... Kul var det inte i alla fall, lite skrattretande, men inte särskilt kul! 

Sen åkte jag hem och till kvällen bjöds det på indiskt. Mumms :) Jag gjorde det enkelt för mig och lagade en färdig Tikka Dinner från santa maria med Tikka Masala kryddmix och indiskt ris och en Raitayoghurtkrydda. Till efterrätt blev det clementiner :)




Nu börjar det suga lite efter nästa årsglögg. 2006 står på tur. En liten pepparkaka och ett ljus till det och myset är ett faktum :)


God kväll, mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0