Husman

Mätt och belåten sedan en stund tillbaka... Ikväll blev det stekt kassler med potatisgratäng och stuvade grönsaker... Mmmmm...! Dessutom blev det mat nog till en hel armé, så imorgon blir det matlåda till jobbet :) Jag har sällan med mig matlåda till jobbet, för det brukar aldrig bli av att man lagar storkok just när man behöver det. Men i morgon! Då jäklar ska det bli äta av! Jag gillar verkligen inte findus (o dyl) färdigmat... snacka om att förstöra nöjet med att äta mat.

Ja just ja..! Jag gjorde ju soppa/gryta häromdan som det fortfarande finns kvar av. Den blev också grym! Det skulle vara linssoppa, men den blev så tjock, så vi får nog kalla den för gryta. Krossade tomater, gröna linser, morötter, potatis m.m. m.m.... :) Det får det bli till middag efter jobbet. Synd att du inte ville komma och hälsa på Malinstumpan, för nu blir du utan soppa!! Du anar inte vad du går miste om ;) Det får bli nästa gång!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Har du spytt på talriken? Kanske ska du träna på uppläggning... hahaha Puss

2009-11-12 @ 12:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0