Kött är dyrt...

...och därför var det idag första gången på välidgt länge som jag och älskling kostade på oss lite riktigt kött. Man äter ju såklart köttbullar, köttfärst och korv och annat b-kött som malts ner till oigenkännlighet för att sedan formas till något som ser mer aptitligt ut, men äkta kött, det blir sällan. Och de här senaste dagarna har jag haft en sån abstinens efter kött att jag idag fick nog. Egentligen hade jag velat ha en fin oxfile (som man kan äta på gränsen till blodig...*dreggel*), men kom igen vilken student kan lägga ut dom pengarna på en enda måltid, speciellt om man aldrig vet vilka spratt den gamla goda stekpannan tänker spela på en :) Däremot fick det bli fläskfile och det gick faktiskt riktigt bra!! Tillsammans med stekta sparrisar, champinjoner, zucchinisar och paprikor och dessutom mina specialpommes (med olivolja, timjan och salt från kvarn och sen skjuts in i ugnen!) blev det top notch! ;) Och inte nog med att det blev god fredagsmiddag, utan det blev gott och väl över för att tillaga ytterligare ett förstklassig mål i helgen! Jag tror att den där rosa köttbiten ganska väl har lyft nivån på den här veckan!

Förutom köttfrenesin som utspelat sig idag, så har det jobbats en hel del i veckan. Dawid jobbar dag ut och dag in, som heltidsanställd sen några veckor tillbaka på en annan avdelning av eniro och är alltså inte längre del av de vanliga små-trollen :) Det verkar gå jättebra, så det är skönt! Själv knegar jag så gott jag kan runt om föreläsningar och det har blivit en hel del. På slutet har jag fått hoppa in lite varstans; Telefonbanken, Tollarp, Arkelstorp, City mfl mfl... Och i sommar blir det City, precis som förra året - hoppas det blir lika kul som sist!

I morgon ska det kalasas lite! Det blir en för-midsommarfest som Malin och Ida har ordnat. Eftersom att så gott som alla (utom jag då..) åker ifrån stan över sommaren så kom tjejerna med den braiga idén att ha midsommarfesten i maj istället :) Bra tänkt säger jag! Hoppas nu bara att det blir uppehåll, så vi inte måste ha regnkläder på oss :S

Hoppas att allt är bra med alla! Vi lever och frodas här i alla fall! (...och väntar på skatteåterbäringen så att vi kan köpa den där efterlängtade soffan någon gång!!)

Kram och puss

Kommentarer
Postat av: albert

Det lät gott med maten, själva har vi ätit stekt gösfilé, det duger bra det med. Johan har varit här och klippt gräsmattan och målat en vägg på uteplatsen. Vad vackert det var med blommande träd. Elfsborg vann precis nu så farfar mår bättre. Kramar från farmor och farfar, hälsa Dawid så gott.

2009-05-16 @ 18:21:08
Postat av: Mamma

Hoppas ni får en fin midsommar :-) Längre än förra året hö hö... PUSSAR!

2009-05-17 @ 02:36:26
Postat av: Malin

Stackars er... Ni får åka hem till era kära föräldrar oftare och tigga kött!

2009-05-17 @ 14:42:27
URL: http://www.mallansblogg.wordpress.com
Postat av: Josse

..eller om dom kunde förmå sig att hälsa på någon gång ibland, så kunde man bli bjuden på restaurang kanske! ;)

2009-05-18 @ 11:19:36
URL: http://josefinsjolins.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja det tycker jag de borde göra ;)



Sixten hälsar att du kan få några fransar... du som är tjej har ju lite mer nytta av dom =)

2009-05-18 @ 18:40:26
URL: http://www.mallansblogg.wordpress.com
Postat av: Mamma

Ja ja... Vi skaaa. Tjööta.. :-)

2009-05-18 @ 22:28:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0