Idag var det sommar!









Idag har jag bara njutit under solen i parken med en ny bok. Jag har gett mig på Röde Orm som har stått i bokhyllan och samlat damm länge nog. Jag tänkte att jag skulle försöka utbilda mig lite inom litteraturen också, boken ska tydligen vara ganska viktig och än så länge utspelar den sig precis här i trakten runtom Kristianstad, bl.a Göinge :) Ganska spännande att läsa om omgivningen på vikingatiden, plus att den är skriven på gammelsvenska som gör det till en liten utmaning. Vi får se hur långt jag kommer innan jag ger upp.

Vädret var helt underbart idag, så det var ritkigt skönt att få sitta ute och slappa. Men man kan inte låta bli att önska sig en egen uteplats med fina små trädgårdsmöbler och krukor och rabatter och fika i solen... istället för att leta upp en ledig gräsmatta någonstans dit man kan släpa med sig filt och dricka och läsning och lagom när man kommit dit börjar det blåsa. Men idag gick det ju bra :)





Dawid har varit i Kalmar i helgen, så när han kom hem idag så blev det lite tacos och till efterrätt smulpaj med hallon och blåbär (tack, Jessica, för att du visat att det faktiskt är superenkelt!) så nu är vi slööa.... :)

I morgon börjar en ganska tuff vecka med både skola och jobb på varandra, men åtminstone får man en massa pengar :)

Sov gott alla och hoppas ni har haft en skön helg!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Sååå fina bilder! Mäktig blommning....

2009-05-11 @ 21:28:22
Postat av: Jessica

Japp! Enkelt och gooooooott:D

2009-05-12 @ 12:16:27
Postat av: Paulina

naaa men det är ju dretfint i skaune :) kom igen med bloggen nu jöosiii..

2009-05-13 @ 20:43:44
URL: http://paulinasjolins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0