Bläääh!!!

Här sitter man och tittar på kvällens avsnitt av Grey's Anatomy helt i godan ro utan minsta misstanke om att något medicinskt ska inträffa MIG. Plötsligt kliar det till lite på foten och jag känner en liten knopp och tittar ner och ser ett litet smuts på ovansidan av foten. Försöker borsta bort, men det sitter fast! PANIK!!! EN FÄSTING!!! NOOOOOOO!!!!

In på toa och upp med foten på handfatet för att se bättre, men så inser jag att jag är den mest oviga människa jag känner (speciellt som jag tokcyklade i en timme igår!) och kan inte luta mig för att se över huvud taget!

DAAWIID!!!

Och visst var det en ettrig liten sugare som bitit sig fast! Men det verkar som att jag kände direkt när har högg, för han var platt som en pannkaka och man kunde liksom flärpa honom fram och tillbaka - äckliga små djur det där.

Men med pincetten i högsta hugg kom min räddare i nöden till undsättning och fästingen är nu historia.

Det ironiska är att jag bara var ute på gräsmattan i max två minuter och plockade syrener för att sen gå in igen! Och nu kryper det på hela kroppen och byxorna är brända (eller ruskade och slängda i tvättkorgen åtminstone)!

-Doftspridare med otrevliga bieffekter!


Kommentarer
Postat av: Martina

Fy bubblan!! Snacka inte ens om vilken PANIK jag hade haft...fästingar är nog bland det värsta jag vet! Skönt att den är dödens död nu :)

2009-05-20 @ 23:15:06
URL: http://twoinone.blogg.se/
Postat av: Sofia

Blir det en röd ring, gå till farbror doktorn! Det gjorde inte jag och det utvecklade sig till borrelia :D

2009-05-22 @ 08:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0