Öga för öga, tand för tand...


Bokstavligen...
 <<< Läs hela artikeln här!

Den här kvinnan har, i en domstol i Teheran, blivit tilldömd rätten att hämnas på mannen som kastade syra i hennes ansikte. Det ska kanske mycket till för att svenska domstolar ska börja döma enligt talionprincipen... Är hämnd det bästa sättet eller är det bara en kvarstod av ett primitivare samhälle? Vem vet...? 

-Min mamma och mina vänner följer med mig för att se till att jag inte får syran på mig själv när jag droppar den i hans ögon. Källa: Aftonbladet - se länk.

Kommentarer
Postat av: syster

jag läste det där igår. heelt stört ju! mer hämnd till folket =)

2009-03-30 @ 12:42:55
URL: http://paulinasjolins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0