Kocken tar till orda

Efter helgens alla hämtpizzor och det kontinuerliga småätandet var det dags att laga lite "riktig" mat. Så igår kväll gjorde jag faktiskt ädelostsås! Första gången :) Jag har alltid tyckt att det luktar kräks och har alltid tagit aavstånd från allt som heter möglig ost. Men på senare tid har jag börjat smaka ädelostsåsen som dom säljer i pastavagnen vid skolan och den är jättegod! Och det blev faktiskt riktigt gott att göra hemma också. Köpte en bit Kvibilleost på konsum för halva priset, som visade sig gått över datumet med mer än en månad. Men osten är ju möglig redan från början, så spela roll tänkte jag ;)

Släng ihop lite creme fraiche och ädelost och hetta upp i kastrull tills osten har smält. Salta och peppra! Ät med pasta - gärna lite större sort, såsom penne eller cotelli (rör eller skruvar). Superenkelt!

Det finns en massa sätt att variera såsen på också, så nästa gång tänkte jag göra med grädde och en annan ost och se om det blir stor skillnad.

Vad äter ni när det ska gå snabbt och vara gott?

Kommentarer
Postat av: syster

mc donalds är ju också gott....

2009-03-16 @ 15:04:56
URL: http://paulinasjolins.blogg.se/
Postat av: Mamma

Den goda pastasåsen du vet... :-) mmmmm....

Zåå geschvinth

2009-03-16 @ 16:50:01
Postat av: Malin

Sås på grädde och gorgonzolaost är ju jääättegott!!!

2009-03-16 @ 18:12:10
URL: http://www.mallansblogg.wordpress.com
Postat av: "Stor-fullkorn-halv-ädelost-och-halv-kycklingcurry"-Dawid

Gott med pasta o sås på det! O de var så gott det du gjorde! Men nästa gång vill jag ha special o då ska det va halva kycklingcurry !



Ha det o de då va !

2009-03-16 @ 19:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0