Folk och folk


Ibland blir man uppriktigt förbannad på folk, som tror att dom kan tala till en precis som dom behagar. Det är riktigt roligt när det kommer in en trulig j*vel och hans första ord till mig är "...Och jag tänker fan inte visa nån legitimation det ska du ha klart för dig, jag har varit kund här i 50 år, det är du som är ny, så jag ska fan inte behöva visa nån legitimation! Då byter jag hellre bank!" Ehh... okej... Hej.

Kul.

Nästa kommentar är "...Och du ska aldrig berätta för någon att du jobbar på bank. Säg att du spelar piano på en porrklubb, det är mycket mer nobelt." Eh...jaha? "Jo, det är det fanimej."

Han fick sina pengar efter att en kollega nickade medlidsamt åt mitt håll. När jag frågade vilka valörer han ville ha, svarade han "Stora jävlar, som är lätta gömma för käringen." Najs. Alles klar, dags att gå och lämna mig ifred nu...! Men inte utan att lämna efter sig ett sista litet guldkorn. "Vet du vad likheten mellan en kondom och frugan är:?" (SUCK!) (och med en stor andel trötthet i rösten svarar jag) Nej... det vet jag inte.. Jag stängde av öronen omkring här, men vad jag uppfattade var något om att de båda var i plånboken och höll på... "blablabla sexistisk slutkläm blablabla...HAHAHAHA!!"

Örk.

Och det tråkiga är ju att man har så många gulliga kunder som är jättesnälla och lätta att ha att göra med, men får dom ett helt inlägg tillägnade sig på bloggen? Nänä... Så orättvist det kan vara här i världen...


Puss till alla ni som behandlar varnadra med respekt och som är allmänt snälla och trevliga!

Kommentarer
Postat av: Rulle

Du är så känslig! Har du inte lärt dig någonting? Ett bra sätt att klämma av honom hade varit.... typ... -Vet du vad det är för skillnad på en grinig gubbe och en radio?..... Jo, radion stänger man av när det snackas för mycket skit..... å så följt av ett gapskratt. Tips från Pappsen

2009-03-13 @ 11:00:48
Postat av: Mamma

Oj oj oj...vilken myskille. Du kanske skall gå tillbaka till ditt jobb som metrolog :-), Tone.

Men dom får väl också en massa skit förstås...

Puss!

2009-03-13 @ 11:02:21
Postat av: Josse

Pappa: Bra svar, den ska jag komma ihåg till nästa gång, för tro mig, det var inte den sista gringubben som kom in på banken.



Mamma: Tillbaka till metrokarriären?? Du vet väl hur vi behandlar ÅSA! hahaha ;) Hemska tanke...

2009-03-13 @ 15:25:07
URL: http://josefinsjolins.blogg.se/
Postat av: Marielle

Tja Josse!!



Hemkommen ser jag! Känner igen mig mer än väl av kundmötet ovan efter mina år i finansvärldens närmaste framsida :-) Hoppas att allt är bra och att sista tiden i Kina blev finfin!



Kram på dig!

2009-03-15 @ 22:02:00
URL: http://marielleishanghai.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0