Bara 41 minuter kvar...

Jag fixade lite kaffe såhär på söndagskvällen och plötsligt kom det bara över mig... Som ett klubbslag över magen - suuuget... Jag blev så otroligt sugen på chokladkaka! Men det är ju så bökigt, om än roligt, att packa fram ingredienser och skålar och elvispar och slevar och....*puh* Men som tur var så hade vi en kakmix från Kungsörnen i skåpet! En kakmix + lite vatten + en skål + en handvisp + en form = En god chokladkaka!

Nu är det bara den lilla detaljen att den ska gräddas i 50 (fem.. tio!) minuter innan man får sänka tänderna i den saftiga, färdiggräddade kakan... :( Nåväl... jag får väl hålla kaffet varmt en stund till...


Kakan och kaffe i mina underbara kaffekoppar från Lagerhaus! (Jag har två rosa som jag fick i present av den Mr.D)

Kommentarer
Postat av: Rulle

Haha du är värre än farfar, baka, mat, ojoj... Kom hem nu och bjud dina föräldrar på mat och bak. //Puss Pappa

2009-03-29 @ 20:34:18
Postat av: Malin

Antingen får du sluta läskas eller så får du faktiskt flytta hem till metropolen igen så vi kan springa över och smaka ;)

2009-03-29 @ 20:46:17
Postat av: Anonym

Ni smickrar mig :)

2009-03-29 @ 21:38:58
URL: http://josefinsjolins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0