Bokrean 2009!

I år skedde det, i år gjorde jag det, i år var det dags! Jag besökte bokrean vid tolvslaget inatt (med en smått trötter gubbe vid min sida så klart)! Jag har sagt det så många gånger, men alltid fegat ur och valt sömnen och värmen från min säng över den bitande envisa februarinattens kyla. Men inte i år - no no!




Det var faktiskt mysigt :) En liten skara människor som hade samlats utanför stadens två bokhandlar (eller boklådor, eller vad det nu heter...) och under en biblioteksliknande tystnad gled folket sedan omkring bland högarna av nyupptryckta romaner och historieböcker. Det var fint.





Och äntligen fick jag lägga vantarna på mitt eftertraktade byte - Mats-Eric Nilssons Den Hemlige Kocken. Nu ska jag lära mig om alla farliga e-ämnen och smakförhöjare som vi stoppar i oss. Jag ska bli införstådd i storbolagens masslögner om "hemlagat" och "nyttigt" och "nyckelhålsmärkt". Och jag ska försvåra valet mellan mitt liv som student på budget gentemot viljan att vårda min kropp. Det ska bli kul :)



Stieg Larsson, Nigella Lawson och Pamela Anderson fick även dom följa med hem till mig :)

God natt på er snusmumrikar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0