Söndag

Då var det söndag igen. Här sitter man med ett research proposal som ska in i morgon. Det känns visserligen ganska bra att vi äntligen har kommit på rätt spår. Det är inte lätt att bestämma sig för vad man ska ägna sitt examensarbete åt. Det är ändå 15 veckor, nästan fyra månader som ska läggas på denna uppsats, som förhoppningsvis kommer att generera en kandidatexamen. Håll tummarna :)


Med lite hjälp av min fina, kaffestinna husvagnsmugg ska vi nog ro i land det här!

..............................................................................................................................

Annars har vi lillebrorsbesök här i helgen. Konrad är här och Dawid är så glad :) Just nu är de och tränar på sina bowlingskills och jag får en stund för mig själv (tack o tack)! Det har inte blivit mycket hemlagat i helgen, utan de har fått göda sig på hamburgare och pizza, medan jag nöjt mig med skinkmackor.
I morse slängde jag ihop lite american pancakes med bacon, sylt och vispgrädde. Om jag lyckas bli klar med proposal...et, tänkte jag bjuda pojkarna på kycklingpaj.

Broccolipajen blev ju väldans lyckad här i veckan.


Broccoli, bacon och rödlök i ett tunt pajskal på rågmjöl.

.............................................................................................................................

De fina tulpanerna jag fick på alla hjärtans dag började få riktig växtvärk, så jag ansade buketten lite och visst blev det fint? :)


Ett par dagar innan klippningen


Snipp snipp - tjusigt :)

Och på tal om tjusigt...

Mr. Dawid har skaffat nya brillor! För att slippa att stressa med linserna så fort vi ska iväg någonstans, kan han lite kvickt slänga på sig ett par snygga Prada istället ;)


Snyggast i stan! Två tummar upp! :)


Ta hand om er nu och ha en riktigt trevlig söndagskväll!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Josse: Tjusigt blomarrangemang!

Dawid: Snygga brillor!

Bra jobbat hörrni :D

2010-02-23 @ 10:54:33
Postat av: Josse

Vi tackar allra ödmjukast!

2010-02-23 @ 18:52:34
URL: http://josefinsjolins.blogg.se/
Postat av: Josefine

Såg din kommentar hos spiderchick, smart gjort med tulpanerna! Ska jag tänka på när mina har gjort sitt ;)

2010-03-25 @ 11:27:23
URL: http://joleen.makitalo.nu
Postat av: Alina

hoppas du får en trevlig helg sötnos! :)

2010-03-26 @ 16:25:04
URL: http://musicrecord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0